dilluns, 16 d’abril del 2007

Djohnston, el nou valor de la música electrònica

El jove dj barceloní que actualment el
podem veure tots els caps de setmana com a resident de la sala BeCool de Barcelona és un dels dj’s amb més projecció de l’actual panorama nacional de música electrònica.


Quins van ser els teus inicis?
Doncs per “cutre” que sembli vaig començar a “punxar” amb una taula molt senzilleta i dos discman’s, després em vaig comprar un plat i tot va venir sol. Amb la inquietud de punxar i organitzar festes vam fundar el col•lectiu Underhits amb uns colegues i la cosa va funcionar.

Quins són el teus referents musicals?
Jo sempre he escoltat de tot, desde rock, pop, folk a música electrònica. Però com a influència principal a l’hora de punxar em quedaria amb els sons dels 80: Synth pop, Italo disco, New beat, EBM…

Explica’m una mica la teva trajectoria. A quins llocs has punxat?
Vaig començar punxant a les festes Underhits, a locals com el Be Good, el Dejavu, el Corto club, el Jazzroom i a bars musicals com Depósito Legal i Fantástico. Després vaig anar una nit de convidat al Shock! i més tard em van cridar per fer-li el warm-up a Oxia a La Cova. Actualment sóc el resident de la nova sala BeCool.

D’on sorgeix el nom de Djohnston?
Sempre he sigut admirador de Daniel Johnston, és un cantautor americà esquizofrènic que si escoltes prou t’adones que és un geni i que per això està boig.

Ets un dels fundadors del col•lectiu nocturn Underhits. Com sorgeix la idea de formar una nova manera de veure les nits barcelonines?
Tot va començar amb ganes d'organitzar festes simplement, però a la llarga hem aconseguit una identitat musical pròpia i se'ns considera tot un referent a la ciutat. L’última festa que vam organitzar va ser per cap d’any a BeCool i va ser espectacular.

A més de punxar i de formar part del col•lectiu Underhits, tinc entés que ets la mitja cara d’Absent F. Em pots parlar una mica sobre ells? Inicis, membres, estil musical...
Sí, Absent F. és un projecte paral·lel que tinc amb un amic que està funcionant força bé. Oferim una mena de directe en el que jo punxo i ell toca sintetitzadors, efectes i guitarres a sobre, tot barrejat és molt efectiu. Hem actuat al festival In-Somni’07 i un parell de cops al BeCool, sempre amb un gran èxit. El 21 d’abril repetim a la mateixa sala acompanyats de Siskid, un dj francès i també component del grup Blackstrobe.

Tens algun altre projecte en ment?
La veritat és que no m’agrada plantejar-me gaire el futur, vull posar-me a produir música electrònica però sense cap aspiració, crec que és millor que el futur et trobi a tu, enlloc de buscar-lo tu a ell.

Has pensat en dedicar-te a la producció musical?
Sí, però crec que no tinc paciència. Mai m’hi he posat de debó però ara estem preparant un nou show amb Absent F. basat tot en produccions pròpies, així que a la llarga m’hi hauré de posar per força.

Has produit alguna cosa?
Jo sol no, però amb Absent F. tenim alguns temes, encara que la part tècnica la posa tota el meu company.

És possible que puguis arribar a viure de la música electrònica?
Et diria que no, però, de fet, ja ho estic fent. No com a Dj, sinó com a programador. Porto la programació de la sala BeCool i, això sumat a la meva feina com a Dj sí que em dona per viure.

Quin ha estat el DJ que mé t’ha influenciat al llarg de la teva carrera?
Doncs no crec que cap DJ m’hagi influenciat gaire, crec que he sabut trobar el meu estil a base d’intentar barrejar les produccions que més m’agraden.

Gràcies a la teva residència al Be Cool, comparteixes cabina amb els millors DJ del panorama internacional. Els intentes estudiar per tal de perfeccionar el teu “saber fer” davant els plats?
Home, és veritat que estic aprenent molt dels convidats que tenim al BeCool, però no és una cosa que busqui, no intento imitar ningú, però sí que és cert que possiblement m’influenciin sense donar-me'n compte.

Quin DJ actual destacaries o qualificaries com el millor?
Uff, doncs no sabria dir-te un nom, per mi no n’hi ha cap que pugui qualificar com el millor, cadascú té les seves característiques, el que crec que és important en un dj és la versatilitat, que es pugui adaptar a diferents estils i que conegui bé el panorama musical. També crec que és important que no només escolti música electrònica, es nota quan un dj està influenciat pel pop, el rock... Li dóna més sensibilitat.

Un tema que podria sonar a qualsevol de les teves sessions és...
Cap podria sonar a qualsevol de les meves sessions, normalment m‘he d’adaptar al dj convidat, inclús quan jo sóc el convidat vario molt la sessió d’un día per un altre, així que no hi ha cap tema que encaixi sempre.

Un tema que t’encanti i que mai t’has atrevit a punxar és...
Jejeje, va, aquest cop sí que et contestaré: Barcelona, de Freddy Mercury i Montserrat Caballé. Però m’atreviré eh!

Quin és per tu, el millor tema de tots els temps?
Nine inch nails – Hurt.