dimarts, 9 de març del 2010

“El món audiovisual mai tornarà a ser el d’abans”

Una de les primeres conferències que s’han fet a les XVI Jornades de Comunicació Blanquerna a les deu del matí es titulava “Noves vies de producció i difusió audiovisual” i es feia en una de les aules petites de la Facultat però plena de gent. Amb un quart d’hora de retard, la moderadora Laura Riu, periodista i presentadora de TVE, juntament amb els tres convidats que estaven a la taula rodona s’han disposat a mostrar als estudiants de quina manera les produccions audiovisuals actuals s’estan intentant adaptar a les noves formes de distribució de la millor manera possible. Han ressaltat la importància de fer aquest canvi per continuar a la primera línia i també els problemes que se’n deriven, sobretot econòmics per la crisi mundial que s’està vivint.
Els tres convidats, Robert Figueras, fundador de Filmutea i Experience Director de Panzer Chocolate; Antonio José Domínguez, productor de la websèrie Malviviendo.com; i Ferran Clavell, director de Contiguts de la CCRTV Interactiva; han explicat les seves experiències personals i professionals en l’àmbit perquè es pogués veure d’una manera més clara quin camí està agafant el sector de l’audiovisual. Totes les exposicions han estat acompanyades de vídeos i fotografies sobre els treballs que ells estan realitzant, cosa que ha fet les explicacions molt més entenedores i entretingudes. El primer convidat ha explicat com està dividida Filmutea i com estan fent la primera pel·lícula interactiva d’Espanya, Panzer Chocolate; el segon explicava per què i com van començar a produir aquesta sèrie i també, en quin moment de creixement es trobaven; per acabar la primera part de la conferència, Ferran Clavell mostrava quines eines de distribució estaven fent servir a TV3 i Catalunya Ràdio. L’explicació que ha despertat més interès en el públic assistent ha estat la de Malviviendo quan han mostrar una part del capítol pilot. D’aquesta manera s’ha refermat la idea que amb poc pressupost i bones idees es pot fer famosa una producció utilitzant canals de distribució interactius com en el seu cas és Internet.
La segona part de la conferència, més pensada per al debat entre els estudiants i els convidats, ha agafat un caire diferent. En la primera es notava interès, en canvi, a l’hora de fer les preguntes els estudiants no s’han animat i ha hagut de ser la moderadora Laura Riu qui ha proposat temes de debat als convidats. Aquests temes s’han centrar sobretot en el canvi cap a la interacció i els problemes que pot comportar als mitjans tradicionals, el tema econòmic en les produccions i la importància dels joves en aquesta època de transició. Però, ni tant sols els nombrosos intents de la moderadora per obrir un debat que pogués interessar als estudiants han sorgit efecte, i la conferència ha acabat de manera tranquil·la però distreta.