dimarts, 15 de maig del 2007

CRISIS EN EL SECTOR AUTOMOBILÍSTIC?


Arriba la temporada d’estiu i la gent aprofita per canviar el cotxe, per posar-hi aire condicionat o bé, per les ofertes que generalment els concessionaris llencen en aquesta època de l’any. Doncs bé, potser ara seria el moment més encertat, o no?

Per resoldre aquest dubte, se’ns presenta a Barcelona, la 34ª edició del Saló Internacional de l’ Automòbil que pretén satisfer al milió de persones que, segons els càlculs dels organitzadors, passaran per la Fira de Montjuïc entre el 9 i 17 de juny. L’exposició disposarà de 250.000 metres quadrats que donaran recer a les 43 marques que estaran presents.

Els clients podran escollir entre models de gamma alta o mitja, així que tothom pot trobar el model adequat a la seva butxaca. Pels que tinguin una economia més baixa, també hi ha una solució, els models de baix cost. La gran novetat serà la irrupció d’aquests cotxes, ja que la indústria automobilística planeja des de fa mesos el desembarcament d’aquests vehicles en tots els salons importants del sector. Sembla ser que aquesta decisió ve a causa de la gran demanda que es té, sobre aquest producte, en mig món.

Però sens dubte, la gran expectació girarà entorn als automòbils exposats. Els majors grups mundials i les marques de primera fila estaran presents a Barcelona. Noms com Mercedes, Ferrari, Rolls Royce, Alfa Romeo, Cadillac, Lotus o Masserati, alternaran amb firmes de ventes massives com Fiat, Volkswagen, Seat, Ford, Volvo, Honda, Suzuki o Toyota. L’oferta econòmica de preu ajustat es completarà amb les propostes que ja estan posant en pràctica marques com Volskwagen, Toyota, Peugeot, Citroën, Chevrolet, Daewoo, Hyundai i Kia.

Amb la presència de dos marques més que en l’anterior edició i la participació de 89 expositors, la mostra de caràcter internacional,contarà amb importants novetats de caràcter mundial, entre elles el model definitiu del Seat Altea XL, el prototip del qual va veure la llum a Ginebra i que es començarà a comercialitzar després del saló de Barcelona.

Tot sembla perfecte i podem creure que ens posen en bandeja el fet de poder canviar el nostre vehicle però segons el secretari general de comissions obreres, José María Fidalgo, va anunciar que el sector de l’automòbil pateix una forta crisis de competitivitat molt forta.

Em sembla curiós que Seat sigui el model estrella ja que ha estat precisament aquesta marca,qui ha acomiadat a 660 treballadors al tancar la seva planta de Abrera el passat 2 de març, i diu que és una solució “momentània i positiva” a un problema de producció.

Mentres el cotxes estaran exposat al saló de l’automòbil, es preveu que els seus treballadors facin manifestacions com a protesta.

No obstant Fidalgo adverteix que els problemes no afecten només a Seat, si no que “també es pot parlar de Renault, de Ford o de General Motors”, va subratllar.
Tot aquesta informació em sembla contradictòria amb les declaracions que, el ministre de Industria Turisme i Comerç, Joan Clos, va dir al Congrés. “El sector espanyol de l’automòbil no està en crisis a pesar de la caiguda de les ventes a Espanya, ja que aquest descens es compensa amb la millora de les exportacions”.
En els quatre primers mesos d’aquest any les matriculacions de turismes en el mercat espanyol ja han superat el mig milió d’unitats i només són un 1,9% inferiors a les del mateix període del 2006, mentres que la producció està en una fase alcista, degut a la tirada de les exportacions, a les que es destina més del 80% de la producció, en els últims mesos.
La Federació d’ Associacions de Concessionaris d’ Automoció (Foconauto) ha informat que els automobilistes espanyols s’han gastat una mitja de 20.483 euros en la compra d’un vehicle nou durant el passat mes de març, el que es tradueix en una reducció del 4,2% davant les dades obtingudes en el mateix mes de l’any anterior i suposa la sèptima caiguda mensual consecutiva.
Amb totes aquestes dades, ens tindrien que fer pena els pobres productors de vehicles ja que diuen que aquets 20.483 euros que ens hem gastat de mitja es tradueix en una reducció en comparació amb l’any passat. Sembla que en els hagin regalat o que aquests diners siguin “calderilla”. Segur que més d’un lector s’indignarà al pensar que ell no es pot permetre aquesta despesa per un cotxe, ja que avui en dia hi ha necessitats més primordials
La Federació va assenyalar que aquesta caiguda dels preus mitjans del automòbils per setè mes consecutiu s’ha produït després de dos anys de pujades continuades i que els últims tres anys el cost dels turismes ha acumulat un increment pròxim al 11%.
Potser ara realment serà el moment de canviar el vehicle tots aquells que s’ho proposin, gaudint així, de les pujades i baixades que s’estan produint en els sector i aprofitar ara que arriba aquest Saló Internacional de l’Automòbil, per veure les últimes novetats, això sí, per molt que es digui que hi ha crisis, no es veurà reflectida, ja que totes les marques lluiran, segur, els seus millors models.

1 comentari:

Rafael del Barco Carreras ha dit...

GRUPO ZETA.

A los “nuevos” de El Periódico, Interviú y Tiempo.



Rafael del Barco Carreras



23-12-08. Por “nuevos” me refiero a los que pagarán el pato de la “quiebra técnica”. A quienes en su vida un día se alegraron por el nuevo empleo, y nunca supieron que ese Antonio Asensio, propietario absoluto del Grupo, no era un empresario al uso (si eso significa algo) sino un conglomerado de maquiavélicas ambiciones.

Una gran herencia la de Antonio Asensio, muerto en plena batalla. Con dos grandes legados, el primero, los lugares donde ocultaría las carpetas o dossiers no publicados, y el segundo, los saldos para vivir en la opulencia varias generaciones de Asensios. Y “junior” quizá sepa de esos “activos” por el Mundo pero no tanto de unas carpetas que si se abrieran oscurecerían la vida de su laureado padre más si cabe que las de los ahora sus aparentemente agresores acreedores.

Jugar con pornografía, la revista LIB y otras, proporcionaría debilidades ajenas (llenar camas) con las que aderezar negociaciones amenazando con publicar en INTERVIÚ, líder del escándalo, sangre y desnudos por los 70 y 80, al igual que los iniciados y callados archivos del Franquismo. ¡Buenas catapultas para el estrellato! O cuando impulsó la revista MAGAZINE, ver en www.lagrancorrupcion.com, de escasa vida pero suficiente para crear culpables y exculpar del Caso Consorcio a su banquero Javier de la Rosa, otro de los “grandes cerebros” del dossier y la amenaza, no dudando en crear orgías a su propio padre aun sin haberlas.

Han pasado años, muchos, quizá esos dossiers no impresionan y no valen los 600 o 700 millones de € que “junior” pedía alegremente por su quebrado imperio, o no sabe jugar con ellos, porque ¡sus oponentes los acumulan posibles a montón! La Generalitat, la Caixa, o su hombre, el Llopart de los terrenos de Diagonal Mar (el FORUM), Macosa y los Albertos, tan ligados a los dossiers “De la Rosa”. Pero quizá ese legado, o cualquiera de las muchas carpetas, que no le han valido al joven Asensio los 600 millones, dividan los “despidos” en dos clases, los “antiguos”, muy bien incentivados y recolocados, y la masa de los “nuevos” a quienes discutir la menor indemnización posible. Un juego para los retorcidos negociadores que en definitiva tienen el pozo sin fondo de la Caixa, con dinero nuevo, fresco e ilimitado, y la ahogada, pero siempre respirando, Generalitat, que bendecirá ERE y pactos. La Dictadura.