Jorge Martínez dissenyador gràfic, fou qui va tenir la idea de Pastillas para el dolor ajeno. Al seu costat, avui a les Jornades de la Facultat de Comunicació Blanquerna, també han vingut Rafa Carrascosa, llicenciat en dret i amb un màster de dret internacional i Andrea Aguilar llicenciada en administració i direcció d’empreses per la Universitat Pompeu Fabra i responsable de Metges sense Fronteres, una taula rodona moderada per Marina Moreno. Carrascosa ha insistit molt en com els ha costat posar en marxa el projecte; “han hagut de passar dos anys i mig per tal de poder llençar el projecte” i Aguilar matisa que “no ens va costar acceptar el projecte, sinó posar-lo en marxa; acords amb les farmacèutiques, col•laboracions amb les empreses que han fet que el cost de producció de les Pastillas para el dolor ajeno no superi els 0’05 cèntims.
Martínez explica que la idea de no patir esta molt inculcada a la societat del primer món i que fins i tot ens “obsessiona”. Recalca també que “moren d’aquestes malalties com Kala Azar, Xagas, malaltia de la son, SIDA infantil perquè simplement no hi ha mitjans econòmics per tractar-los”. Sota les xifres de 3.000.000 morts per any i 8.000 per dia Martínez reitera sobre la idea que “seria bonic pensar que hi ha pastilles per curar als que no tenen pastilles”. Els tres conferenciants han explicat que el motiu d’haver-hi 6 caramels i no 4 és pel nombre de malalties: SIDA, tuberculosis, malaltia de la son, Kala Azar, Xagas i Malària. “Per a Metges sense Fronteres era una aventura el fet de fabricar un producte i vendre’l; es va apostar per una eina de captació”.
A l’hora de promocionar-ho, Martínez recalcava la il•lusió que li feia que Berlanga pogués protagonitzar un dels anuncis de la campanya; “amb Iniesta, Alejandro Sanz, el que volíem era que el famós actués com a altaveu, ja que tots els surten borrosos; els protagonistes rauen a les fotos”.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada