dimarts, 26 de febrer del 2008

SOS adolescents

Ahir la meva germana adolescent m'explicava les seves aventures com a tal a l'escola. Mentre m'anava fent cinc cèntims de les barbaritats que poden arribar a fer nens i nenes de 14 anys (perquè a aquesta edat no deixen de ser nens i nenes), no vaig poder evitar quedar-me de pasta de moniato. Resulta que l'altre dia es va infiltrar a l'escola un equip de la policia secreta perquè havien rebut notícies que alumnes de Secundària tenien i traficaven drogues dins l'escola. Doncs bé, van haver de muntar el numeret enmig del pati a l'hora d'esbarjo, i emportar-se a comissaria els nois que duien droga. S'ha de reconèixer que els pobres van tenir mala sort que els enxampessin només a ells, perquè és la gran majoria dels adolescents que actualment consumeix drogues. Tot i tenir aquest espectacle de circ, encara tenen el morro de dir que s'avorreixen a les classes.
S'està estenent un descontrol a les aules, els alumnes contesten malament als professors, no hi ha cap mena de respecte, ni disciplina ni ordre. És un caos total. Però el pitjor d'aquesta situació és que els professors permeten aquesta actitud dels alumnes, i en comptes de ser més estrictes i imposar-se, el que fan és seguir els seus jocs i bromes.
No cal indagar gaire per notar de quina manera estan creixent les noves generacions d'adolescents. Les nenes van més maquillades que la Marujita Díaz, amb uns vestits que ensenyen de tot i més i amb uns tacons que ni les pròpies supermodels podrien dur a la passarel·la Cibeles. Els nens, per altra banda, porten aquells pantalons que van per sota el cul, fumen a tot hora i de tot -volent aparentar el doble de la seva edat-, es pentinen els cabells de manera que els tapi la cara sencera i bavegen darrere d'elles. Una autèntica revolució d'hormones en els passadissos de les escoles. Però la cosa no acaba aquí. El dissabte passat vaig tenir la genial idea d'entrar a la sessió de tarda de la discoteca on jo anava en les meves èpoques i allò semblava una guarderia. Les nenes pujades al pòdium dedicant balls sensuals ( que també sexuals) als nens; i aquests voltaven per la pista de ball, borratxos a les sis de la tarda.
Però la cosa encara va més enllà. Quant al tema sexual, els adolescents d'avui dia ja són tots uns experts. La gran majoria de noies de 13 i 14 anys ja han tingut relacions sexuals, cosa que jo quan tenia la seva edat, no feia més que jugar a Barbies i a Kens. A més, les noies tenen un curiós codi que utilitzen entre elles per saber fins a quin punt han arribat amb un noi; però està clar que no em posaré a explicar els detalls.
La qüestió és a què és degut aquest canvi en els adolescents. És un reflex del descontrol i de l'acceleració que està vivint la societat? És un problema que s'ha originat des de l'escola o des de casa? El futur de les pròximes generacions d'adolescents és incert però la veritat és que només que penso en com seran aquests nens i nenes quan tinguin 20 anys, ja tremolo.