Tots els professionals que treballen dins l’àmbit de la comunicació, saben que aquestes professions es veuen enllaçades per diferents factors. El més important és sens dubte l’audiència perquè al cap i a la fi, tots ells acaben sent creadors de continguts per a un consumidor final.
Per a entendre ben bé com s’ha desenvolupat aquest fenomen d’unió, tres professionals de l’àmbit comunicatiu han estat els encarregats de justificar els seus objectius en una xerrada a la Universitat Ramon Llull, Facultat de Comunicació Blanquerna. Cadascú d’ells ha defensat com atrapar l’audiència a través de diferents suports. Màrius Carol, director de comunicació del Grup Godó ha explicat el posicionament que agafa la premsa. Miquel Mas, conseller delegat de Tiempo BBDO ha estat portaveu de l’àmbit publicitari i Jaume Roures, fundador de Mediapro, ha afegit el punt de vista des de l’audiovisual.
El primer en fer una breu introducció sobre el tema ha estat Màrius Carol, el qual ha exposat que les dades estadístiques ajuden a entendre que encara hi ha un període de vida per a els diaris de paper. Ara bé, el temps del que disposem els ciutadans per llegir el diari entre setmana és escàs i per això, Carol recomana que les empreses, en un futur, s’hauran s’adaptar a les necessitats dels lectors. De fet, el periodista recomana la creació d’una fórmula mixta: entre setmana existirien només les edicions digitals, i el cap de setmana s’imprimirien les edicions a paper.
Per a entendre ben bé com s’ha desenvolupat aquest fenomen d’unió, tres professionals de l’àmbit comunicatiu han estat els encarregats de justificar els seus objectius en una xerrada a la Universitat Ramon Llull, Facultat de Comunicació Blanquerna. Cadascú d’ells ha defensat com atrapar l’audiència a través de diferents suports. Màrius Carol, director de comunicació del Grup Godó ha explicat el posicionament que agafa la premsa. Miquel Mas, conseller delegat de Tiempo BBDO ha estat portaveu de l’àmbit publicitari i Jaume Roures, fundador de Mediapro, ha afegit el punt de vista des de l’audiovisual.
El primer en fer una breu introducció sobre el tema ha estat Màrius Carol, el qual ha exposat que les dades estadístiques ajuden a entendre que encara hi ha un període de vida per a els diaris de paper. Ara bé, el temps del que disposem els ciutadans per llegir el diari entre setmana és escàs i per això, Carol recomana que les empreses, en un futur, s’hauran s’adaptar a les necessitats dels lectors. De fet, el periodista recomana la creació d’una fórmula mixta: entre setmana existirien només les edicions digitals, i el cap de setmana s’imprimirien les edicions a paper.
Miquel Mas ha estat el següent en agafar la paraula. En aquest cas, ha deixat clar que els mitjans són un canal de distribució que generen continguts amb interès. El publicista és conscient de que en els tres àmbits es lluita per l’atenció de l’audiència segons el que proposa l’oferta i la demanda. Però és aquí on ha intervingut el seu paper com a publicista i és que ha deixat clar que només es pot aconseguir audiència si es coneixen les característiques d’aquesta. Així doncs, s’ha d’investigar l’insight del consumidor per a crear productes a mida.
Jaume Roures ha tancat aquest cercle dient, des dels interessos dels suports audiovisuals, que per aconseguir el repte de guanyar audiència, els mitjans han d’adaptar els continguts als espectadors. Només cal dividir la televisió en tres àmbits: els informatius, la ficció i els esports en directe. A través d’aquesta fragmentació tant evident, s’aconseguirà l’objectiu establert.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada