dimecres, 18 de març del 2009

Grup Godó, BBDO i MediaPro s'uneixen a favor de les audiències



Marius Carol, Miquel Mas i Jaume Roures han sigut els convidats de la conferencia d’avui dimecres a les 12 titulada: Les audiències ens uneixen. Una conferència que en realitat no ens ha explicat res que no sabéssim i de la que m’esperava, degut a la importància dels seus convidats, molt més.

Celebrada en una aula 201 plena a abarrotar de gent - tenint en compte que en un dia de classe normal no ocupem ni el 25% de l’aula - els tres convidats ens han parlat dels tipus d’audiències que rep cadascun dels mitjans pels que treballen.

Marius Carol, director de comunicació del grup Godó, s’ha centrat, tot i que el seu grup disposi també d’altres mitjans, en la premsa. Ens ha mostrat unes dades, com que al món hi ha 12.000 diaris de pagament (Espanya disposa de 170) i que 1.700 milions de persones llegeixen diàriament el diari. Centrant-nos en Espanya, 1 de cada 10 persones llegeixen el diari cada dia, un número força baix tenint en compte que a Suècia ho fan 9 de cada 10, i el major percentatge de lectors de diaris es troba a Catalunya, amb una mitjana superior a la resta nacional.
Miquel Mas, conseller delegat de Tiempo BBDO, s’ha centrat en el seu àmbit: la publicitat. Ens ha explicat que els mitjans de comunicació són un canal de distribució i la principal funció de la publicitat es finançar aquests canals, tot i que les audiències tenen cada cop més poder de decisió sobre la publicitat.
En darrer lloc, Jaume Roures, un dels principals propietaris de Mediapro, s’ha centrat en l’àmbit audiovisual, tot i que la seva empresa també disposa d’altres mitjans.
Ha fet especial menció en que els informatius i els esports en directe concentren a gran part de la població davant del televisor, i juntament amb el serials de ficció, que estan guanyant un paper molt important, són grans aclaparadors d’audiències.

El torn de preguntes s’ha allunyat una mica de la temàtica central, i s’ha arribat a discutir, fins i tot, si es creia correcte, que el català arribes a acceptar termes com berberecho al seu vocabulari.
En conclusió tots tres mitjans es veuen influenciats per la importància de l’audiència, i han destacat que Internet és un mitjà que s’està imposant poc a poc sobre els altres, tot i que alhora, a Internet podem trobar tant productes de premsa, de publicitat com audiovisuals, per això, Internet, tot i ser un fort competidor, es tracta també d’un nexe d’unió de tots. I el que també uneix tots els mitjans, és en definitiva i com bé ens vol mostrar el títol de la conferència: les audiències.