Fa 5 anys, dos amics que s’havien conegut estudiant disseny a Barcelona es van quedar amb un petit estudi entre els carrers Diputació i Rambla de Catalunya de Barcelona i van decidir crear la seva pròpia productora d’animació: Nikodemo.
Aquests dos amics, en Niko i en Raúl Escolano, eren el passat dimarts a les deu del matí a l’aula 201 de la Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna per ignaugurar les Jornades de Comunicació, dedicades aquest any a les audiències. Sota el títol L’èxit de les produccions on-line, i amb un to bromista constant, la intenció dels responsables de Nikodemo era intentar explicar el perquè de l’exit de productes d’animació, i fer-se conèixer, encara més, als estudiants presents.
Nikodemo va tenir uns inicis complicats, feien petits encàrrecs de publicitat i poca cosa més, fins que un bon dia va sonar el telèfon -“¡descubrimos que teníamos teléfono!”, va dir Escolano-. Eren els responsables del diari El País, que els volien encarregar la producció d’una tira còmica d’animació, de publicació setmanal, per a l’edició digital del suplement EP3 d’aquest diari. Així, Nikodemo va crear la sèrie ¿Sabías lo qué?, que es va convertir en la primera producció important de la companyia. Les publicacions van seguir penjant-se durant un any i mig (un total de 43 capítols), fins que l’edició del suplement va tancar.
Un temps després, sota la direcció de Pedro Rivero, van produir el seu primer –i de moment únic- llargmetratge d’animació. Titulat La crisis carnívora, la pel·lícula va comptar amb la col·laboració de diversos actors de renom nacional, com ara Quique San Francisco, Pablo Carbonell, Pedro Reyes, Joaquin Reyes, José Coronado, etc. Aquesta producció es va convertir en la primera pel·lícula d’animació en participar al Festival de Cinema de Sitges i, a més, va ser la primera feta íntegrament amb Flash d’Europa.
Després d’això, Nikodemo va seguir fent treballs de publicitat per algunes marques com ara Red Bull o eDreams.
A la segona part de la xerrada, Niko i Escolano es van centrar en el producte que els ha catapultat a la fama: Cálico Electrónico. Una sèrie que té com a protagonista a un particular superheroi, d’habilitats discutibles i políticament incorrecte. Cálico va arrencar com la mascota d’Electrónica Web, però el seu èxit el va portar a tenir la seva pròpia sèrie, i ara és un dels personatges més coneguts de la xarxa. Des del passat mes de juny, es publiquen capítols setmanals d’uns dos minuts de durada (abans es feien capítols mensuals de vuit o nou minuts), i de moment s’han publicat 38 d’aquests capítols. Cal destacar, també, que la distribució d’aquest producte, igual que de la resta de Nikodemo, és gratuita per l’espectador. I és d’agrair.
Durant la conferència, els responsables de la companyia van mostrar exemples de totes les feines que han anat fent al llarg de la seva existència, cosa que va entretenir i va fer riure els assistents, que vàrem passar una estona molt distesa.
Aquests dos amics, en Niko i en Raúl Escolano, eren el passat dimarts a les deu del matí a l’aula 201 de la Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna per ignaugurar les Jornades de Comunicació, dedicades aquest any a les audiències. Sota el títol L’èxit de les produccions on-line, i amb un to bromista constant, la intenció dels responsables de Nikodemo era intentar explicar el perquè de l’exit de productes d’animació, i fer-se conèixer, encara més, als estudiants presents.
Nikodemo va tenir uns inicis complicats, feien petits encàrrecs de publicitat i poca cosa més, fins que un bon dia va sonar el telèfon -“¡descubrimos que teníamos teléfono!”, va dir Escolano-. Eren els responsables del diari El País, que els volien encarregar la producció d’una tira còmica d’animació, de publicació setmanal, per a l’edició digital del suplement EP3 d’aquest diari. Així, Nikodemo va crear la sèrie ¿Sabías lo qué?, que es va convertir en la primera producció important de la companyia. Les publicacions van seguir penjant-se durant un any i mig (un total de 43 capítols), fins que l’edició del suplement va tancar.
Un temps després, sota la direcció de Pedro Rivero, van produir el seu primer –i de moment únic- llargmetratge d’animació. Titulat La crisis carnívora, la pel·lícula va comptar amb la col·laboració de diversos actors de renom nacional, com ara Quique San Francisco, Pablo Carbonell, Pedro Reyes, Joaquin Reyes, José Coronado, etc. Aquesta producció es va convertir en la primera pel·lícula d’animació en participar al Festival de Cinema de Sitges i, a més, va ser la primera feta íntegrament amb Flash d’Europa.
Després d’això, Nikodemo va seguir fent treballs de publicitat per algunes marques com ara Red Bull o eDreams.
A la segona part de la xerrada, Niko i Escolano es van centrar en el producte que els ha catapultat a la fama: Cálico Electrónico. Una sèrie que té com a protagonista a un particular superheroi, d’habilitats discutibles i políticament incorrecte. Cálico va arrencar com la mascota d’Electrónica Web, però el seu èxit el va portar a tenir la seva pròpia sèrie, i ara és un dels personatges més coneguts de la xarxa. Des del passat mes de juny, es publiquen capítols setmanals d’uns dos minuts de durada (abans es feien capítols mensuals de vuit o nou minuts), i de moment s’han publicat 38 d’aquests capítols. Cal destacar, també, que la distribució d’aquest producte, igual que de la resta de Nikodemo, és gratuita per l’espectador. I és d’agrair.
Durant la conferència, els responsables de la companyia van mostrar exemples de totes les feines que han anat fent al llarg de la seva existència, cosa que va entretenir i va fer riure els assistents, que vàrem passar una estona molt distesa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada