L’audiència és el nexe d’unió entre els mitjans de comunicació i el món de la publicitat, ja que els mitjans – excepte els públics – necessiten els diners de la publicitat per sobreviure i els publicitaris requereixen l’audiència dels mèdia per vendre els productes que anuncien. I per explicar millor aquesta interdependència, la Facultat de Comunicació Blanquerna – aprofitant la celebració de les Jornades Blanquerna – ha organitzat una conferència amb el nom de Les audiències ens uneixen. En la que han participat dues persones del món mediàtic (Jaume Roures i Màrius Carol) i una del publicitari (Miquel Mas).
El primer en prendre la paraula ha estat el director de comunicació de La Vanguardia. La seva exposició s’ha focalitzat en la relació entre la premsa i l’audiència. Carol ha explicat que la reflexió que fan els diaris de la realitat és necessària, de manera que la crisi que viu el sector no hauria de suposar la seva desaparició. No obstant, la gran oferta de premsa (més de 12000 diaris de pagament a tot el món) sumat a l’auge dels diaris digitals/gratuïts i la manca de temps per part dels lectors, ha de comportar canvis importants en l’àmbit de la premsa. Segons ell durant la setmana només hi hauria d’haver-hi edicions digitals i el cap de setmana el clàssic diari de paper.
Seguidament, Miquel Mas ha centralitzat el seu discurs en el lligam entre la publicitat i l’audiència. El conseller delegat de Tiempo BBDO ha explicat que la publicitat finança els canals que busquen l’audiència, d’aquesta manera, els publicistes han de ser uns grans entesos dels tres mons de la comunicació (televisió, ràdio i internet). Ja que és molt important conèixer la psicologia dels diferents públics i mantenir la seva atenció. A més, Mas ha destacat la importància que estan guanyant les audiències gràcies a la interacció i la creació de continguts.
I l’últim en parlar ha estat Jaume Roures. El fundador de Mediapro ha posat èmfasis en el vincle entre la televisió i la publicitat. Des del seu punt de vista, la televisió no forma l’espectador sinó que intenta deformar el mínim l’audiència. Una audiència que ve garantida no tan sols per la qualitat si no també per tres punts claus de la graella televisiva: els informatius, les sèries nacionals i els esports en directe. A part, Roures, considera que els productors han de fer tot el possible per fer participar l’audiència i, així, poder fidelitzar i interactuar amb el públic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada