dimecres, 10 de març de 2010

Angel Pardo: "La fórmula de l'èxit no és res més que treball i esforç"


Amb la sala plena d’assistents, alguns d’ells fins i tot asseguts al terra, es realitzà el dimecres 10 de març la conferència Emprenedors i creatius davant del canvi, dins del marc de les Jornades Blanquerna, que es duen a terme a la Facultat de Comunicació Blanquerna (FCB) durant tres dies consecutius. Quan l’acte va finalitzar, una cosa quedà clara: amb treball i esforç l’èxit és assolible, encara que les circumnstàncies no siguin les idònies. Aquesta idea fou represa al llarg de tota la xerrada per Angel Pardo, director general de Carrots, i revalidada per la resta de conferenciants, Oriol Berenguer, director general d’Arteria Comunicació, i Maria Trullàs, fundadora de Cuponeo.com. Els tres ponents guardaven en comú el fet de ser ex-estudiants de la FCB i haver creat els seu propi negoci. La conferència fou moderada per Richard Wakefield, professor de la Facultat on les Jornades tenen lloc.

“Quina enveja em feu, esteu en un moment meravellós”. Amb aquestes paraules Pardo començà la seva intervenció. El director general de Carrots considerà que el moment de crisi actual és un trampolí perfecte per a iniciar el canvi que suposa el món 2.0. “Estem davant d’una revolució i s’ha d’aprofitar, sigueu proactius” va arengar Pardo als assistents a l’acte, la gran majoria alumnes de la Facultat. Per tal d’afrontar un moment tan delicat com l’actual i el respecte que suposa engegar un negoci propi, l’emprenedor va afirmar que per a assolir l’èxit no és tan necessari el talent com el treball i l’esforç, malgrat que la conjuntura econòmica i social no sigui la idònia. En aquest sentit, el director general de Carrots (agència publicitària especialitzada en above the below the line i offline) apuntà que “les oportunitats sorgeixen si les busques”. Quan no hi ha feina pendent, és quan més s’ha de treballar per poder-ne generar. Pardo també destacà la importància de tenir idees innovadores, dins d’un món on impera la tecnologia, és per això que sentencià que “[els joves] teniu una gran oportunitat, ja que heu crescut en un entorn tecnològic i teniu l’experiència; el ser jove és un valor i la gent paga per això. Ho teniu molt fàcil per a fer història”.

Per la seva banda, Oriol Berenguer diferí en les afirmacions de Pardo, donada la seva consideració que “l’edat és secundària, ja que la gent compra idees i es necessiten professionals que funcionin”. Tot i així, Berenguer i Pardo coincidiren en el fet que treballar i esforçar-se és bàsic, a més d’adquirir experiència i contactes professionals en empreses multinacionals. Precisament, els contactes, segons el director general d’Arteria, permeten que si un professional sap treballar correctament, malgrat que es canviï d’agència, el client seguirà a la persona i no a la corporació. A més, Berenguer també posà èmfasi en centrar-se en negocis que tinguin una perspectiva de futur o que no es vegin massa afectats per situacions conjunturals, com és el cas de l’empresa de healthcare que és Arteria Comunicació (vinculada amb medicaments i productes relacionats amb la salut).

Una altra afirmació de Pardo fou rebatuda, en aquest cas, per Maria Trullàs. El director de Carrots considerà que el fet de no tenir un gran potencial econòmic no és tan important si es tenen bones idees, cosa que la fundadora de Cuponeo.com, empresa basada en l’oferiment de cupons de descompte als usuaris que ho sol·licitin via Internet o SMS, no considera del tot certa. “No és el mateix capital el de les multinacionals que el de les empreses petites, cosa que desafavoreix aquestes últimes”, relatà Trullàs, qui hi ha viscut una situació relacionada. Tanmateix, la jove emprenedora donà, d’alguna manera, la raó a Pardo, quan confessà que havia fundat el seu negoci per la interessant oportunitat de negoci lligada amb les noves tecnologies que li brindava la crisi econòmica.

Al final de l'acte, quedà comprovat que el discurs optimista de Pardo causà el seu efecte, si es té en compte el consirable nombre d'alumnes que van voler acostar-se als conferenciants per intercanviar e-mails o demanar consells als joves emprenedors.