dijous, 11 de març de 2010

Ernest Folch: “La indústria editorial ha de digitalitzar tota la seva oferta”

El director general d’Ara llibres i el principal impulsor de l’e-book a Espanya afirma que la indústria editorial té un “compte enrere” per digitalitzar l’oferta
Ha estat en una de les últimes xerrades de les XVI Jornades de Comunicació Blanquerna on s’ha parlat del gran canvi que està experimentant el món editorial. El principal impulsor de l’e-book a Espanya, Ernest Folch, ha avisat al director editorial d’Edicions 62, Fèlix Riera, que la indústria editorial tradicional no pot quedar al marge de l’e-book i ha de “traslladar al món online tot el que circula en el món offline”. L’editor Fèlix Riera ha afirmat que “poques vegades a la història es té la percepció de viure un canvi tan important com ara”, tot i que creu que el sector editorial tradicional- en el seu cas Edicions 62- “no pot dur a terme una revolució” i “el que hem de fer és evolucionar mica en mica”. Tot i que Fèlix Riera està segur que “el projecte que encapçala l’Ernest Folch (e-book) és el futur “, afirma també que “aquest nou món necesitarà l’actual”. Per el director editorial d’Edicions 62 aquest nou món es consolidarà “quan els principals grups editorials d’avui que estan fonamentats en continguts tradicionals ho adoptin”.
Per la seva part, el director general d’Ara llibres, Ernest Folch, ha deixat clar que l’e-book “ja és una realitat” tot i que creu que “encara queda molt camí per recórrer perquè la tecnologia ens permet fer moltes més coses de les que fem”. Pel principal impulsor de l’e-book a Espanya, l’any 2012 serà l’any que “esclataran” les vendes d’arxius de lectura digitals “perquè l’oferta digital serà equiparable a l’oferta en paper”. En aquest sentit, leqtor.com, que és la botiga de lectura digital dirigida per Ernest Folch, està treballant amb 830 títols. Dins del grup leqtor.com hi ha Edicions 62, el seu director editorial, Fèlix Riera, ha explicat que amb només tres mesos han digitalitzat més de trescents llibres, deixant molt clar que la seva editorial vol estar en aquest nou món de la lectura digital. El que sí que han remarcat els dos convidats a la xerrada és que en cap cas el món digital i el món del paper són excloents, els dos editors els veuen totalment complementaris.
Aquest moment de canvi que està vivint el sector editorial ha fet que les empreses del sector es replantegin les seves estratègies. Pel director editorial d’Edicions 62, Fèlix Riera, en aquest nou món de la lectura digital serà molt important la marca. “Haurem de donar fortalesa a la marca perquè tindrà molt valor” ha afirmat l’editor. Un altre dels aspectes que Fèlix Riera considera clau és el gran nombre de canals de difusió que hi haurà, peraixò creu que “les editorials hem de desenvolupar un model de negoci pque tingui en compte aquest multicanal”. Per Riera es fonamental que “el nostre contingut es desenvolupi per tots els canals possibles” .