dijous, 11 de març del 2010

L’era digital s’aplica també al mercat editorial: L’e-book i la nova manera d’entendre la lectura.

Una sala plena a vessar s’aboca a impregnar-se de la presentació sobre la lectura i els joves relacionat amb els nous suports digitals com el e-book. Ernest Folch i Fèlix Riera han sigut els dos conferenciants que han sigut els conferenciants i han aportat des de la seva posició professional el seu punt de vista sobre el tema.
Primerament ha començat Ernest Folch amb la presentació del projecte que engloba l’e-book i els arxius que es descarreguen en pdf per a llegir. Afirmava que hi ha hagut molta inversió tecnològica en aquest aparell, ja que presenta unes característiques que el fan únic en el mercat: pesa 138 grams i no cansa a la vista perquè necessita la llum natural per a poder llegir-lo. En quan als llibres digitals, s’aposta molt pels continguts i s’escull amb cura cada títol am els editors. El cost d’aquests arxius serà baix i estarà protegit de manera que no es pugui piratejar: el lector podrà passar-lo a altres e-books només sis vegades. Amb aquest gran projecte pioner, Leqtor.com vol situar-se com una de les empreses més competitives a Espanya de la venta especialitzada de llibres digitals exclusivament on-line. Després de detallar les característiques de l’aparell també ha sentenciat com a conclusió al discurs una nova manera d’entendre l’acció de llegir. Fer-ho ja es desprèn del concepte de suport com el llibre i es contempla en l’acció en si de llegir.

Fèlix Riera, ha parlat de d’un punt de vista no tant tècnic i ha centrat més la seva exposició en els joves i el mite de que no llegeixen. Ha enumerat tres punts clau per a fomentar la lectura els quals són la educació, el paper dels elements de mediació i el salt tecnològic com a mitjà i no com a fi en si mateix.

Poc després ha prosseguit parlant sobre la futura estratègia que adoptaran les editorials amb aquests canvis tan brutals: principalment potenciar molt més la seva imatge de marca i deixant els autors una mica més en segon terme ja que, la seva obra seria explotada des d’una vessant més multicanal.i comercial al desplegar-se a ser adaptada a totes les possibilitats que ofereix la tecnologia 2.0