dimecres, 10 de març de 2010

Una idea val més que un llarg currículum

La crisi, com qualsevol factor extrem que porta a una situació límit, ha generat una època de grans canvis. En aquest període està predominant la idea de que l’èxit és el resultat de combinar l’esforç i el treball. El treball és l’element bàsic per tal d’aconseguir qualsevol objectiu.
Els temps estan canviant de forma radical i un dels avenços més notables ha estat l’aparició de la web 2.0, on la innovació tecnològica ha cedit un protagonisme considerable a la importància de la originalitat de les idees. Alguns professionals del sector publicitari, com ara: Oriol Berenguer (Director general “d’Arteria Comunicació”), Angel Pardo (Director general de Carrots) o Maria Trullàs (Fundadora de “Cuponeo.com”), que han participat en les Jornades Blanquerna en una conferència que ha tingut lloc a la Facultat de ciències de la Comunicació Ramón Llull, sota el nom de “Emprenedors i creatius davant el canvi”, asseguren que més que en una crisi econòmica ens trobem travessant una crisi d’idees. Així doncs, per a que el teu negoci funcioni, és necessari invertir no només econòmicament sinó mentalment. Maria Trullàs, contràriament al que afirmava Angel sobre la manca d'importància de la inversió econòmica, considera que sí que és un element important i necessari per treure endavant un nou projecte, tot i que la idea sigui molt innovadora. Com s’ha mencionat anteriorment, s’ha de treballar contínuament, amb respecte i ingenuïtat envers el futur, ja que no saps el que et depara el mercat laboral del dia de demà. Un altre punt interessat mencionat en la conferència ha estat la importància de triar uns bons socis d’empresa, ja que “si fas una mala tria et pot costar molts diners” afirmava Angel Pardo amb reiteració. Per altre banda, i amb una actitud més optimista, els conferenciants, i contràriament al que estan acostumats d’escoltar els alumnes d’aquesta Facultat, han afirmat que el camp de la publicitat està en un molt bon moment professionalment, “inclús millor que els brillants anys 80”. La crisi actual només ha afectat a aquells que s’han ofuscat en pensar com fins ara, a aquells que s’han negat a obrir-se davant el canvi de la societat, davant el canvi de demanda per part dels consumidors. És per això que el sector publicitari, on la creativitat i les idees són el seu motor de funcionament, es troba en el moment més àlgid d’expansió. Les xarxes socials, plataformes virtuals que estan revolucionant el món publicitari i comunicatiu, són el mitjà per excel·lència dels temps actuals, i el sector publicitari ja s’hi ha interessat. Les xarxes han esdevingut un lloc perfecte per als anunciants per anar a buscar la gent, el target, els consumidors adients per a cada empresa i apropar-los als seus clients. I finalment s’ha debatut entre els conferenciants un tema que ha interessat molt als assistents: És la joventut un valor afegit o un handicap per als publicitaris que comencen? Angel Pardo opina que ser jove és una avantatge en aquesta professió, tenir la ment oberta als canvis i creada en mig del boom tecnològic proporciona als joves un talent, “són màquines de crear idees”. Per altre banda, i seguint amb la dinàmica de la conferència, Maria no hi ha estat d’acord, ella creu que ser jove dona inseguretat als clients que es tornen escèptics davant les propostes de gent amb tan poca experiència. La conferència ha acabat amb una frase alleujadora i motivant, per part de Oriol Berenguer, per a els estudiants de publicitat: “Mai no m’ho havia passat tant bé en la meva professió com ara. No canvio aquests temps per els llegendaris 80”.