dimarts, 15 de març del 2011

Iris Mir: “vaig marxar a l’estranger per explicar i informar sobre fets, però vaig acabar produint”

Faltaven 5 minuts per les 10 i l’aula 102 ja estava atapeïda pels estudiants que assistien a una de les conferències que ha organitzat la FCB per les seves jornades.

Miquel Toran, Iris Mir i Xesco Reverter han sigut els convidats d’aquesta conferència, que ha estat moderada per Enric Xicoy, secretari acadèmic de la Facultat.

Xicoy ha introduït la conferència destacant que els tres reporters són ex-alumnes de la Facultat i que tant punt van sortir d’aquesta, van aconseguir feina de corresponsals a l’estranger.

Miquel Toran, ens ha exposat la seva experiència professional com a reporter gràfic de TVE a Àsia, “treballar de corresponsal era una feina que veia a llarg termini, però ara són els joves els que marxen”. Toran va ser enviat a Hong Kong “quan no en tenia ni idea de reporterisme internacional”. El jove reporter ha assegurat, que no es gens fàcil seguir els criteris ètics de cadascú, ja que les estructures dels mitjans no ho fan possible, i “això és molt frustrant”.

Tot seguit, ha parlat Iris Mir, graduada en audiovisuals, ha afirmat que treballar com a freelance és molt més complicat, “jo anava sola i havia de vendre les meves cròniques, si no ho feia, estava obligada a tornar”. Mir també ha parlat d’ètica i ha afirmat que sovint s’ha vist obligada a trair els seus valors a fi de poder vendre les seves cròniques. La freelance ha assegurat que “vaig marxar a l’estranger per explicar i informar sobre fets, però vaig acabar produint”.

Per últim, Xesco Reverter, ex-corresponsal a Londres i actual cap d’internacional de TV3, ha explicat que ha experimentat les dues situacions: “abans havia de ser un bon venedor perquè els mitjans em compressin les meves cròniques, actualment, sóc el comprador d’aquestes”. El cap d’internacional ha recolzat l’opinió de Toran assegurant que és millor ser corresponsal de jove, ja que les ganes que es tenen amb 25 anys no són les mateixes que quan en tens 40.