L’últim dia de les XVI Jornades de Comunicació Blanquerna a
Després dels rigorosos agraïments a la universitat per la invitació, Ernest Folch - amb la mirada perduda - ha començat a explicar el projecte de la seva empresa: l’e-book. Tot el que ha explicat han estat els avantatges d’aquest nou aparell de lectura, ja que “no es necessita llum i no cansa la vista”. Es tracta d’una nova tecnologia que només pesa “
Simpàtic, fent broma, explicant anècdotes i lloant a Folch. D’aquesta manera ha començat la seva xerrada Fèlix Riera. A la pregunta que encapçala el títol de la conferència, Riera l’ha volgut canviar per “Com podem llegir més?”. Segons el seu parer, els joves sí llegeixen. La seva afirmació s’ha basat en què el 62% dels joves consumeixen llibres, deu punts més del global de la societat. El problema “no és a través de què podem llegir, sinó que puguem llegir”. Responent a la pregunta que ell mateix ha plantejat, ha ofert tres solucions. La primera és l’educació, perquè “si als centres educatius no es prestigia el llibre, és molt difícil que agafi una transmissió adequada. S’ha de transmetre l’hàbit de lectura”. La segona solució la protagonitzen els mitjans de comunicació, tant públics com privats, els quals “han de fer un esforç en transmetre a la població aquest hàbit”. La tercera i última solució és la tecnologia, “un bon mitjà per assolir una millor capacitat lectora”. Les dues idees que més ha insistit en remarcar és la importància d’invertir en la pròpia marca i “tenir un model de negoci en termes de multicanal. No podem vendre continguts només a través d’un canal, que serien les botigues”. Una cosa és plantejar les idees i una altra és assolir-les. Per tal de poder dur-les a terme amb èxit es necessiten unes garanties, com ara “una llei sòlida i forta en drets d’autor” i “la creació d’una política de comunicació entre la cultura de piratejar i la cultura del futur”.
La pirateria s’ha tornat a mencionar en el torn de preguntes, tema que tenia molt interessats als alumnes. Ernest Folch ha conclòs la conferència sentenciant que “els factors que depenen de la indústria editorial és el preu i la falta d’oferta ràpida. Si aquesta no evoluciona pot provocar ser la co- protagonista de la pirateria”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada