Un dels actes d’inauguració de les Jornades Blanquerna, celebrades a la Facultat de Comunicació entre els dies 9 i 11 de març, ha estat la taula rodona “Noves vies de producció i difusió audiovisual”. En aquesta s’ha pogut gaudir de la presència de Laura Riu, Robert Figueras, Ferran Clavell i Antonio José Dominguez.
Quin serà el futur de l’audiovisual? Aquesta ha estat la pregunta d’iniciació a la xerrada que ha tingut lloc a les 10 d’aquest matí, després d’una breu introducció per part de la moderadora Laura Riu, actual presentadora de TVE. A partir d’aquí, s’ha introduït els diferents convidats, els quals pertanyien a diferents empreses que utilitzen les noves tecnologies com a mètode de distribució d’un producte audiovisual en concret.
El primer en parlar ha estat Robert Figueras, fundador de Filmutea i Experience Director de Panzer Chocolate el qual ha presentat un nou concepte de web com el que és Filmutea. Tal i com ha descrit: “es tracta d’una web per a la gent que fa curtmetratges”, “com un Facebook i Infojobs per al món audiovisual”. Per tant, es tracta d’una xarxa social en la qual pots interactuar amb persones que necessiten la col·laboració o contractació de serveis per a l’audiovisual en el que treballen. A part d’això, la web produeix continguts transmedia, és a dir, diferents formes d’interactivitat amb l’espectador que complementin el projecte principal, com poden ser novel·les gràfiques, jocs d’Internet, etc.
Seguidament, Antonio José Dominguez ha explicat una mica la història de Malviviendo, la websèrie de baix pressupost que produeix. També ha esmentat els diferents projectes que està produint, com El viaje de Peter McDowell o la nova campanya publicitària de Maphre. Tot això exemplificant-ho amb mostres de cada una de les produccions, cosa que ha fet sorgir l’interès del públic. Finalment, ha concluït dient que han aconseguit crear una imatge pròpia com a productora de baix pressupost.
L’últim convidat de l’acte ha estat Ferran Clavell, director de continguts de la CCRTV Interactiva. Clavell és l’encarregat, entre altres funcions, de portar les produccions de Tv3 i Catalunya Ràdio a altres plataformes com poden ser l’Internet (en xarxes socials o webs de continguts) o el mòbil (mitjançant la tecnologia Bluetoth o l’Internetmòbil).
Per a concluir, podem dir que ha estat una conferència interessant i amena, tot i el final gens oportú. En la ronda de preguntes, gairebé totes formulades per la moderadora, ha donat la sensació de que cada un dels convidats ha volgut autopromocionar-se, cosa que ha provocat que el públic es trobés menys atent del que havia estat fins el moment. A més, els participants tampoc han donat conclusions massa contundents a la xerrada, doncs aquestes han sigut la obligatòria adaptació dels mitjans convencionals a les noves plataformes de distribució i la interactivitat com a forma predominant en el futur audiovisual. Per tant, les bones expectatives que semblava que tindria la conferència han acabat amb un final completament diferent del principi, creant una sensació agredolça a les persones presents en la conferència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada