Les roses i els llibres han arribat puntuals a la seva cita amb la festa de Sant Jordi a Barcelona. Des de primera hora del matí, ja es podien veure per Passeig de Gràcia punts on es venien roses de qualsevol color, mentre que els primers llibreters començaven a muntar el seus establiments al carrer. Les parades arribaven fins a Plaça Catalunya, on alguns mitjans com TV3 o Catalunya Ràdio emetien part de la seva programació des d’allà, envoltats també de flors i publicacions.
Malgrat que al cel d’aquest 23 d’abril el sol no es decidia a sortir, el Sant Jordi d’enguany ha demostrat que la festivitat es veu cada vegada més dominada pel màrketing, tot posant a la venta “roses solidàries”, “roses amb poemes” o oferir actes de signatura de llibres dels autors més mediàtics, com ara Andreu Buenafuente (acompanyat pel seu equip de guionistes a Plaça Catalunya) o l’equip de Crackòvia (Passeig de Gràcia a l’alçada de Gran Via). Qualsevol estratègia és bona per a continuar amb l’ambient festiu de cada any que fa que la gent s’aboqui als carrers de manera massiva, a gaudir no només d’un agradable passeig, sinó també a comprar els elements tradicionals, però adaptats a les noves “necessitats dels consumidor”, d’un 23 d’abril. Altres institucions poc relacionades amb aquest sector més cultural, han aprofitat aquesta aglomeració ciutadana per a satisfer interessos particulars. Així, el Partit Popular de Catalunya ha situat un stand situat a Rambla Catalunya a l’alçada de Gran Via, per a començar a repartir els primers fulletons propagandístics de cara a les eleccions d’aquesta tardor.
En tot cas, aquest any no ha estat un excepció i, per això, els ciutadans que es trobaven per aquests concorreguts carrers de la ciutat feien quasi impossible avançar dues passes sense xocar contra ningú. Parelles amb una rosa a la mà d’ella, pares amb nens als braços ensenyant-los els rams de roses dels colors més vistosos, homes i dones remenant llibres per a trobar l’adequat... Però per aquests últims, aquest any no hi havia cap suec que els pogués solucionar el “problema”, sinó que han estat un bon grapat d’espanyols els quals han ofert la seva ajuda als lectors.
En aquest sentit, com que aquest any no ha sorgit cap best-seller que hagi aclaparat totes les llistes de ventes, tal com va passar amb la saga del difunt Stieg Larsson al 2009, escriptors com Arturo Pérez-Reverte (El Asedio, Alfaguara), Julia Navarro (Dime quién soy, Plaza & Janés) o Quim Monzó (Esplendor i glòria de la internacional Papanatas, Acantilado) han estat alguns dels autors que han pogut aprofitar aquest buit, i aconseguir que les seves obres hagin esdevingut algunes de les més venudes d’aquest Sant Jordi, en els punts de venta compresos entre Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada