Un any més les roses han vestit els carrers de Barcelona de vermell per a la diada de Sant Jordi. Els autobusos llueixen banderins amb la bandera catalana, i tot i que el dia és més aviat gris es respira una alegria general. Desenes de parades de joves i no tan joves es disputen la venta de llibres i roses, i davant de tanta oferta els carrers s’omplen irremeiablement. A la Rambla Catalunya una riuada de gent es passeja amunt i avall, fins a portal de l’Àngel, on la aglomeració no és menor. En aquest dia es respira un aire diferent, peculiar. La ciutat sona diferent, entre el so de les multituds, els crits per promocionar les parades de roses, i el trànsit general. Les paradetes de roses aquest any han augmentat increïblement en nombre i, en el millor dels casos, estan a tres metres de distància l’una de l’altre. Aquesta competència ha obligat als venedors a millorar les seves ofertes, i no només baixant els preus de les roses, sinó fent obsequis amb la compra d’aquestes. Una magdalena, un punt de llibre, una copa de cava o un poema amb cada rosa per a l’estimada, i si no tens estimada gairebé pots estar segur que en alguna parada te l’oferiran per tal de vendre una rosa. Sembla que la crisi ha fet créixer el nombre de persones que aprofiten per treure un benefici econòmic en aquest dia, fent canviar la tradicional llegenda per un drac que esmorza magdalenes, i un cavaller que lluita fins al capdamunt de cava.
Un altre element que ha pres embranzida aquest any són els venedors ambulants de roses, molt útils per als enamorats mandrosos. Així que sembla impossible veient aquest panorama que alguna dona hagi quedat sense rosa en el 2010.Els homes, per altre banda, també han quedat ben servits, o almenys el mercat s’ha mostrat predisposat fent descomptes del 10% en la compra dels llibres a les llibreries, en algunes fins i tot del 20%. Com cada any hi ha hagut un best seller que ha predominat en les ventes, aquest cop ha estat la col·lecció Millenium del difunt Stieg Larsson. Molts altres autors però, si s’han pogut exhibir en un dia com aquest davant dels lectors, com és el cas de Josep Maria Espinàs, qui s’ha prestat ha firmar el seu llibre atenent a una interminable cua de compradors. I per al jovent, sobretot en àmbit masculí, on sembla ser que la lectura costa cada vegada més, també s’ha innovat. Una alternativa per als xicots han estat les pel·lícules. Les dones cansades de comprar llibres que acaben per omplir-se de pols a les estanteries dels seus homes, han optat per regalar pel·lícules. És per això que també al FNAC, per exemple, el dia de Sant Jordi també hi té repercussió i es venen promocions especials per a la ocasió.
Tot plegat ha fet un cop més que el 23 d’Abril hagi estat un dia especial, on tothom, d’una forma o d’una altre, aprofita per sortir al carrer i gaudi d’un sentiment tradicional comú.
dilluns, 26 d’abril del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada